pondělí, února 02, 2004

ČT chce vydělat více na reklamě

Marketing & Media, 02.02.2004 - Letos plánuje Česká televize hospodařit s vyrovnaným rozpočtem ve výši 4,343 mld. korun, což je nejnižší rozpočet televize od roku 1997. Příjmy ČT naplní především televizní poplatky (2,87 mld. Kč), reklama (913 mil. Kč) a ostatní příjmy (561mil. Kč). Z nich tvoří 76 mil. korun příjem z teleshoppingu a 170 mil. ze sponzoringu. V případě teleshoppingu je to nárůst o 33 mil. korun ve srovnání s rokem 2003, příjem ze sponzoringu se nezmění. ČT, jež nakupuje reklamu přes společnost ARBO-media, plánuje letos zvýšit reklamní příjmy o 50 mil. Kč. Největší část nákladů televize bude tvořit režie a obsluha, na samotnou programovou výrobu zůstává 917 mil. Kč, což je o 31 % méně než loni. Výrobní náklady přitom rozdělila televize nerovnoměrně: v prvním pololetí utratí asi 650 mil. a ve druhém 250 mil. Je to jasný signál poslancům, aby v parlamentu hlasovali pro zvýšení televizního poplatku. Již schválený rozpočet je podle generálního ředitele Jiřího Janečka napjatý. Vloni hospodařila ČT s rozpočtem ve výši 4,558 mld. Kč a ztrátou 270 mil. Kč.