úterý, března 29, 2005

Nestlé více komunikuje spojení se SuperStar

Marketing & Media, 29.03.2005 - Roztrhl se pytel se slovem super. Je tady SuperCar i SuperSoutěž. Může za to SuperStar...

Značka Česko hledá SuperStar prochází změnou, která ji má odtrhnout od mladého publika a posílit její přitažlivost pro širší cílové skupiny. Její potenciál u nás ale stále není využitý. Nejblíže k značce mají sponzoři soutěže: Nestlé Česko, Eurotel Praha a LG Electronics.

SuperSoutěž Orion
Nestlé se letos rozhodlo intenzivněji využít sponzoring pořadu na TV Nova Česko hledá SuperStar. Vloni podpořila společnost sponzoringem relace svoji tyčinku Kit Kat Chunky, a to po vzoru zahraničních kampaní profitujících ze stejného spojení. Letos dostala agentura Line Art, která pro Nestlé zabezpečuje promoční aktivity, zadání na přípravu soutěže, jež by spojila se SuperStar český brand Orion. Na pultech je nyní několik produktů Orion s růžovým polem (Kofila, Margot, Kaštany, Milena, Studentská pečeť...), které avizují klasickou spotřebitelskou soutěž o 5 mil. korun. "Jejím cílem je podpořit prodej těchto výrobků a povědomí o značce Orion mezi spotřebiteli," uvedl tiskový mluvčí Nestlé Martin Walter.

A co Eurotel a LG?
Eurotel své letošní záměry o propojení se SuperStar nechce zatím zveřejňovat. Dá se ale očekávat, že bude pokračovat v nabízení mobilního obsahu v rámci své služby Eurotel Live! Loni to byly např. tapety nebo melodie. V období vysílání první části televizní soutěže nemá naplánovány žádné navazující marketingové aktivity ani LG Electronics, jež je sponzorem pouze od ledna a vloni participovalo na koncertech účinkujících.

Fremantle se nesoudí
Majitelem značky Česko hledá SuperStar je Fremantle Media, která castingovou soutěž s prvky reality show také vyvinula. Na Úřadu průmyslového vlastnictví dala návrh na registraci hned v několika třídách, např. pro parfémy, časopisy, plyšové hračky, oděv a dalších několik desítek položek. K zneužívání značky na českém trhu však masivně nedochází. "Od úspěchu první série soutěže se objevila celá řada výrobků nebo služeb se slovem ,super' v názvu. Není mi ovšem známo, že by vůči některému z těchto označení byl ze strany Fremantle Media veden soudní spor," říká Adam Kotalík z TV Nova. Spor se rýsoval v souvislosti s launchem časopisu Superstar, který si zaregistroval stejnojmennou internetovou doménu s koncovkou cz. Měsíčník, který není v ověřování nákladu ABC ČR, deklaruje náklad 80 tis. kusů. Merchandising se např. na rozdíl od Slovenska vůbec nerozvinul a časopis Superstar je zase jen komunikací podporující televizní pořad.

Radio Superstar?
Na různé varianty "superstar" je v ČR několik ochranných známek: např. od roku 1997 Colgate Superstar. V šesti třídách žádá registraci slov "Radio Superstar" provozovatel Rádia Impuls a Rock Zone 105,9 FM, společnost Londa. O samotné slovo superstar se uchází hned několik firem, např. Expansion Group pro časopisy, nálepky nebo služby pro mobily a internet atd. a nejnověji Arden McTree pro různé druhy kuchyňských spotřebičů. Od konce roku 2004 jej má již zaregistrované firma Importex, a to pro cukrovinky nebo ovocné šťávy.

Máme už i SuperCar
Populární soutěží je inspirována také komunikace Happy Days Citroe¨n, pro kterou zvolila agentura Euro RSCG slogan "Našli jsme SuperCar", jenž je adaptován pro televizní a tiskovou reklamu. To nepotěšilo rakovnickou firmu Supercar, která má sice svůj název zaregistrován, ale pouze jako slovní grafickou známku. "Termín Supercar je obecný pojem, který nemá v pouhé slovní podobě rozlišovací způsobilost, a proto by jej Úřad průmyslového vlastnictví bez grafických prvků ani nezapsal," míní Petr Kůta z advokátní kanceláře Winter & spol.
Foto popis( superhvězda orion. Nestlé jako první v ČR sází na sílu SuperStar umístěním loga přímo na obal některých čokoládových produktů.