pondělí, ledna 17, 2005

Česká televize omezila teleshopping

Marketing & Media, 17.01.2005 - Veřejnoprávní televize zcela omezila vysílání teleshoppingu mezi 18.00 a 22.30 hod. O víkendu platí zákaz ještě o půl hodiny déle.

Pro teleshoppingové společnosti to nepochybně znamená odřezání od nej- zajímavějších časů, televizi to však může přinést mírné zvýšení podílu na trhu sledovanosti a také lepší výkon v dodávání GRPs reklamním zadavatelům. O teleshoppingu totiž stále platí, že zajímá jen velmi omezený segment diváků. Meziroční nárůst se pohybuje v jednotkách procent a o 35% boomu (srovnání 2002/2003) není možné vůbec mluvit.

Času bude méně
V minulém roce se Česká televizi podařilo výrazně zvýšit výnos z vysílání teleshoppingu ze 44 mil. na 75 mil. Kč. S podobným výnosem se počítá také letos, ale televize omezila vysílání teleshoppingu z 80 na 70 min. denně, což představuje 13% pokles. Ve hře zůstávají stejní hráči: WS International, TV Products, Yellow & Blue, Well a Česká muzika. "Celoroční smlouvu zřejmě podepíšeme ještě s jednou společností, nicméně máme prostor pro vysílání krátkodobých kampaní i od jiných zadavatelů v průběhu celého roku," říká obchodní ředitel ČT Martin Švehla. Inzerentem je také sama televize, jejíž oddělení Telexportu nabízí filmové tituly z vlastní produkce.

Prima s fixními částkami
Stabilní prostředí pro teleshoppingové společnosti vytvořila Prima TV, která upustila od tradičního modelu platby za minutu plus domluvené procento z obratu. "Nyní platí všechny teleshoppingové společnosti měsíčně fixní částku," upřesňuje mluvčí televize Jana Malíková. Primě mírně poklesl celkový objem odvysílaného teleshoppingu: vloni nabídla 1211 hodin, což je pokles o 35 hodin. Složení zadavatelů zůstává letos nezměněné: Smartshop, WS International, Tena, Studio Moderna, Maxif a Smart Batteries. TV Nova na letošní rok prodala noční vysílaní společnosti TV Products a ranní půlhodinku dostala opět WS International.