pondělí, ledna 24, 2005

Nova riskuje přeplněnost reklamou

Marketing & Media, 24.01.2005 - Vedle zadavatelů Reckitt Benckiser (RB) a Danone neinzeruje v lednu na Prima TV ani Henkel. Všechny tři společnosti tvrdí, že s Primou možná ještě podepíšou smlouvu na tento rok, nicméně televize se připravuje na variantu, že je letos nezíská. "Zatím jsme smlouvu s Primou na rok 2005 nepodepsali," potvrdila M&M marketingová manažerka společnosti Henkel Olga Kalabová. Pro Primu to znamená vážný výpadek v příjmech z televizní reklamy, který se jí středně velkými a menšími klienty možná zcela nepodaří doplnit. Všichni přitom na Primě v lednu 2004 inzerovali. Loňská jednička Danone + Opavia-LU utratila vloni 17 % svých investic do TV reklamy na Primě, u Henkelu to bylo 11 % a u RB až 41 %. Podle TNS A-Connect to představovalo 474 mil. Kč (jedná se o údaj v ceníkových cenách). Přesun reklamy ve prospěch Novy může způsobit prodloužení reklamních bloků na této stanici a silnější konkurenční prostředí pro značky. Nova má všechny nejvýznamnější drogistické zadavatele: spolu s RB a Henkelem také Unilever a od prosince Procter & Gamble. Pokud tři zmínění zadavatelé udrží loňský objem objednaných GRPs, bude muset Nova dodat letos o 40 tis. GRPs více. Příznivé podmínky nabídlo zadavatelům zastupitelství Novy Mag Media 99 poté, co Prima v srpnu minulého roku umožnila vstup P&G na svoji obrazovku.