pondělí, února 28, 2005

Poslech rádia klesá, cena reklamy stoupá

Marketing & Media, 28.02.2005 - Největší české mediazastupitelství rozhlasových stanic Media Marketing Services (MMS) změnilo kombinaci rádií v produktu Český výběr. Od 1. března obsahuje 35 regionálních a lokálních stanic, přibudou Černá Hora, Dee Jay, Krokodýl, North Music a Orion. Zároveň bude produkt ochuzen o rádia Hey! Profil, Rubi a Haná. "Na naše místo se dostala Černá Hora, což je rádio majetkově propojeno s MMS, takže vyřazení nemusí souviset pouze se snížením počtu posluchačů Hey! Profil," reagoval pro M&M Radim Pařízek z Rádií Hey!. "V produktu Český výběr nejsme zařazeni na vlastní žádost, protože jeho výsledný rozklad není pro nás výhodný," řekla M&M obchodní ředitelka Rádia Haná Hana Tellingerová. Rubi a Haná a také Radio Contact Liberec nemají podepsané exkluzivní smlouvy o zastupování a nabízí je kromě MMS taky RadioNet. Cena za odvysílání 30vteřinového spotu ve všech osmi časových pásmech představuje u Českého výběru 130 300 Kč, což je zvýšení o 16,6 %. Cena za produkt Hit total za 46 stanic zůstává na úrovni 108 700 Kč za spot ve všech osmi pásmech, a to i přes snížení jeho podílu na trhu.
Nový ceník vydal také RadioNet. Stejnojmenný produkt je bohatší o pražské Radio 1 a jeho cena za všech osm časových pásem představuje 55 450 Kč, což je 18,8% navýšení oproti posledním cenám z loňského září. Sporné Country Radio figuruje pouze v cenících MMS. Zvýšení ceny u RadioNetu zhruba koresponduje se zvýšením podílu na trhu poslechovosti (+17 %). Vývoj ceny rozhlasové reklamy neodpovídá poklesu posluchačů. Meziročně jich ubylo 70 tisíc.