středa, července 07, 2004

Bez MMS se Hey nedostane k rozpočtům

Marketing & Media, 07.07.2004 - Odchodu Radií Hey se jednatel Media Marketing Services Daniel Sedláček nebojí.

V roce 2003 jste vykázali obrat přes 400 mil. Kč. Jaký je letošní rok?
- Jsme spokojeni. Dynamika nárůstu není sice tak silná jako loni, ale polepšíme si o více než o 5 %.

Jste oproti konkurenci úspěšnější?
- Nemám přesná data, protože na rozhlasovém trhu není zvykem sdělovat obraty a stávající monitoring je nepoužitelný. Ale určitě jsou spokojeni v Regie Radio Music, zatímco v RadioNetu euforie nepanuje.

Co uděláte pro to, aby se upevnila pozice rádií v mediamixu zadavatelů?
- V rámci rozhlasové sekce SKMO jsme iniciovali tři základní projekty: zlepšení monitoringu rádiových kampaní, výzkum efektivity rozhlasové reklamy a soutěž o nejlepší rádiové spoty. Dohodli jsme se s RRM a RadioNetem, ale zklamáním je postoj ARBOmedia, která se nechce podílet na výzkumu efektivity.

Které klienty nebo segment trhu jste letos nalákali na rozhlas?
- Takové zázraky se již nedějí (smích). Ani neočekáváme velké investice z odvětví, jež zatím neinzerovalo.

Kdy získáte práškaře?
- Jejich úspěch je založen na rozhlasové reklamě a v zahraničí ji také využívají. V ČR inzerují téměř výlučně v televizi. To je ale dáno nestandardností televizního trhu, jenž má ambici pohltit celé rozpočty.

Televize jim dávají lepší podmínky, když více utratí. Ale to je logika trhu...
- Televize říkají klientům, kteří jim dávají 90% rozpočtu, aby investovali i zbytek, a nabídnou jim lepší podmínky. Dnes se televize snaží stáhnout veškeré investice zadavatelů reklamy k sobě.

Mám tomu rozumět tak, že vám klienti říkají, že např. Nova od nich vyžaduje celý rozpočet pro nákup médií?
- Každý by to tak dělal. Naštěstí jsou i klienti, kteří nemají na televizní reklamu.

Pokud by vyšel záměr GES a Radia Hey a Čas by se stala součástí jejich mediazastupitelství a od vás by odešla, byla by to pro vás velká ztráta?
- Přestože to Radim Pařízek nedávno deklaroval, nedávám mu příliš naděje na úspěch. Nedostanou se k rozpočtům, není místo pro tak slabý subjekt.

Ale Radia Hey mají za sebou kapitál a zajímají se o expanzi do regionů.
- V současnosti mají 5 nebo 6 stanic a za úspěšné lze považovat dvě: Čas a Hey Praha. Nevěřím, že by se za současného složení licenční rady opakovaly podivné okolnosti, za kterých tato skupina získávala takřka všechny vypsané licence. Ani nevím o žádném významném lokálním rádiu, jež by jim chtělo dobrovolně prodat část podílu.

Přejděme k Stamford Managing, v kterém jste členem představenstva. Stále máte hlad po akvizicích?
- Naší hlavní prioritou je dnes zkvalitňování stanic, které již máme. I když věříme, že se přidají další broadcasteři. Nabízíme zázemí: MMS prodává reklamní čas, SUN Media zajišťuje marketingovou podporu, rozvíjíme společné standardy účetnictví nebo technologické zázemí. Jsme transparentní subjekt, nejsme agresivní a ani cizinci.

Jak budete dále spolupracovat s Petrem Dvořákem, s kterým již vlastníte Radio Most a Blaník Jižní Morava?
- On je silný hráč a rádia dělá dobře. Už dnes spolupracujeme na množství projektů. Stojíme o výraznější propojení s ním.

Které rádio ze Stamfordu je nejvýnosnější?
- (ticho) Do všech značně investujeme. Rozhodně vydělává Rádio OK více než Olympic. Ale všechna jsou v plusu.

Investice máte pouze z MMS, nebo si půjčujete od bank?
- Jsou z vnitřních zdrojů, úvěry nemáme.

Může skončit budování Stamfordu jeho prodejem nebo alespoň jeho části?
- Ne, nic podobného nechystáme.