pondělí, července 26, 2004

Ofcom neomezí reklamu na potraviny

Marketing & Media, 26.07.2004 - Britský regulátor elektronických médií Ofcom minulý týden zveřejnil výsledky studie zaměřené na vztah televizní reklamy a dětské obezity. Ze stanoviska Ofcomu vyplývá, že nebude podnikat kroky vedoucí k zákazu televizní reklamy na potraviny, která cílí na děti. "Reklama má pouze nepatrný podíl na dětské obezitě, která je multifaktorový jev ovlivněný stravovacími návyky doma a ve škole, cvičením, zobrazováním nutričních hodnot na výrobcích atd.," stojí ve stanovisku Ofcomu. Podle něho by byl zákaz takovéto reklamy problematický, protože se nedá přesně oddělit komerční sdělení cílené na děti od reklamy pro dospělé. Negativně by se zákaz podepsal i na výnosech z reklamy u dětských pořadů, a tím pádem i na užší nabídce. Ofcom ale bude vést diskusi o možných omezeních, jako je například eliminace kreslených postaviček v takovéto reklamě.