pondělí, července 26, 2004

Protiprogramování není pro ČT řešením

Marketing & Media, 26.07.2004 - Nová programová ředitelka České televize Eva Vrtišková slibuje programové bloky podle cílových skupin a reality show. Teleshopping zůstane.

Jaké máte od generálního ředitele Jiřího Janečka zadání?
Připravit kvalitní program.

A zvýšit podíl ČT na trhu?
Určitě.

Do roka o 2 %?
Nerada bych takto plánovala.

Podzimní schéma je hotové, o co se opírá?
Hlavní změnou je, že jsme stripovali formáty určené pro stejnou cílovou skupinu do jedné časové osy. Nabídneme nové i inovované pořady. Více jich však bude v příštím roce.

O jaké formáty se jedná?
Nemohu být zatím konkrétní. Připravujeme nový satirický pořad a pořady pro mladé. Uvedeme i poslední sérii Přátel, a to v prime time. Magazín pro ženy Sama doma se rozšíří na 4krát týdně.

Ve kterých formátech chcete být úspěšnější než komerční televize?
Úspěch se neměří pouze ratingem a sharem. ČT musí dosáhnout dobré sledovanosti kvalitním programem. Nabízíme nejkvalitnější dokumenty, vítězíme v dramatické tvorbě a dokážeme konkurovat také ve filmové nabídce.

Ale ztratili jste Febio...
Bohužel, ale bylo to před mým nástupem. S Ferem Feničem jsem už jednala a doufám, že se vrátí.

Jaká bude zábava na ČT? Prý menšíkovská...
Myslím tím kvalitní zábavu, ale ne pouze z archivu.

Zachováte pevné vysílací časy pro zpravodajské relace?
Ano, i když nám fixní časy komplikují formátování. Diváci na to reagují pozitivně.

Křivka sledovanosti ČT je oproti komerčním televizím rozdrobenější. Máte zájem udržet diváka při obrazovce déle?
Ano, z toho důvodu jsem také hovořila o programování na cílové skupiny v určitých blocích. ČT svým vysíláním oslovuje i menšiny, což není většinou cílem komerčních televizí.

Prvkem, který drolí sledovanost, je teleshopping...
Mám dvojí pohled. Zařazení v prime time není jednoduché, ale přináší další prostředky na výrobu programu.

Stojí hazard s divákem za těch 75 mil.?
Příjmy z teleshoppingu jsou pro nás důležité.

Měla by ČT sáhnout i po takových formátech, které vysokou sledovaností zhodnotí omezený čas pro reklamu?
Máte-li na mysli pořady typu castingové show, například Superstar, nejedná se vyloženě o komerční formát. Rozhodující je realizace. Nebráním se reality show.

Jakou formu reality show můžeme očekávat?
Žádnou konkrétní nemáme vytipovanou, ale reality show máme zájem zařadit již v příštím roce.

Rokujete i s Fremantle Media a Endemolem?
Sbíráme nabídky. Od těchto společností jsme je zatím neobdrželi.

TV Nova reflektovala evropský trend, podle něhož není zajímavá pouze sobota, ale také neděle. Jak se zachová ČT?
Široké publikum chceme oslovovat v sobotním i nedělním prime time.

Přesun Otázek Václava Moravce je první vlaštovkou protiprogramování. Budete pokračovat v přímých střetech s TV Nova?
Stalo se to také před mým nástupem do ČT a nebylo to z důvodu protiprogramování. Nedělní večer není nejvhodnějším pro politickou diskusi, což vyplývá i z diváckých reakcí. Pro nás není protiprogramování hlavním hlediskem při tvorbě schématu.