pondělí, července 28, 2008

Čep chce do roka milion pro Tiscali

Marketing & Media, 28.7.2008 - Skomírající portál Tiscali.cz má šanci chytit druhý dech.

Stejnojmenná italská telekomunikační a on-line společnost se českých aktivit zbavila už loni v červenci, přičemž vyinkasovala necelé tři miliony korun, a nová firma s nejasným majitelem nyní převedla portál pod vznikající skupinu Dignity.

Nyní 600 tisíc
Nizozemská verze Tiscali byla v Česku lokalizována ještě na začátku roku 2000; nyní nabízí několik služeb, jako jsou e-mail, zpravodajství, chat, a přes Google vyhledávání nebo díky N-Joy zábavní videa. „Portál Tiscali byl založen z úplně jiných důvodů než klasické ,mediální‘ portály Seznam.cz, Centrum. cz či Atlas.cz. Měl prodávat a podporovat prodej telekomunikačních služeb,“ říká Tomáš Řehák, ředitel Digital skupiny Omnicom.
Za poslední tři roky ztratil portál přes 27 % reálných uživatelů, jichž bylo letos v květnu 600 tisíc. „Do července 2009 chceme dosáhnout milionu uživatelů,“ předpokládá Jan Václav Čep, většinový vlastník Dignity. „Portál budeme provozovat pod stejným jménem, některé služby zmizí, jiné chceme nadále rozvíjet,“ upřesňuje za Dignity Jakub Lohniský.

Další partneři
Dignity koupila rovněž oborový server Peníze. cz, jehož majitel Salve Group CZ se stejně jako původní vlastník Tiscali stáhl z Česka. Čep ohlásil také spolupráci se servery libimseti. cz a Česko-Slovenská filmová databáze csfd.cz. „Spolupráce se netýká majetkového vstupu Dignity do projektu, ale marketingové podpory,“ upřesňuje majitel csfd.cz Martin Pomothy. Nejpravděpodobněji se bude jednat o poskytování části obsahu specializovaných webů pro Tiscali.cz, což funguje i u N-Joy, nebo nabídky zaměstnání CV Online.
„Jak portál Tiscali tak Peníze.cz rozhodně nejsou v současnosti v nejlepší kondici. Z obchodního pohledu je vnímám jako zanedbané. Možná právě proto v sobě mohou skrývat zajímavý potenciál,“ odhaduje Řehák. Podle informací M&M Čep neuvažuje o smlouvě s internetovým mediálním zastoupením, nechtěl zatím ani upřesnit, které pay per click (PPC) reklamní systémy pustí na stránky svých webů.