pondělí, srpna 11, 2008

At Media chce pro své TV elektronická data

Marketing & Media, 11.8.2008 - Po letech drolení v oblasti zastupování tematických televizních stanic dochází k významné konsolidaci.

Již od září doplní dvě nezávislá zastoupení tematických stanic, Big partnership media (BPM) a ARBOmedia, společnost At Media. Její významnou výhodou oproti konkurenci je majetkové propojení s hned devíti tematickými stanicemi přítomnými v Česku, které patří skrze Chello Zone a Chello Central Europe do koncernu Liberty Global.
„Vůči reklamním zadavatelům a mediálním agenturám budeme zastupovat kanály Sport 1, TV Deko, TV Paprika, Minimax, Zone Romantica, Zone Club a Zone Reality, a to na exkluzivní bázi. Časem i další,“ říká ředitel At Media v ČR Martin Smrž. Ten nastoupil do funkce teprve před měsícem a vedle podnikání v oblasti prodeje golfových potřeb a vydávání internetových magazínů byl v minulosti regionálním ředitelem výzkumné agentury TNS pro střední Evropu.
Nová společnost hodlá zadavatelům nabízet také tematické balíčky, stejně jako je tomu v Polsku. Nebude to ovšem dříve než od ledna příštího roku.

Ztráta pro konkurenci
Kvůli přítomnosti společnosti At Media na českém trhu přijde nejstarší zastoupení BPM o kanály Minimax a Romantica. „O vstupu At Media víme již delší dobu a připravili jsme se na něj,“ říká ředitel BPM Jiří Lichý, kterému se již podařilo rozběhnout prodej reklamy na Óčku nebo Galaxii sport, po změně jejich majitelů však o obě televize přišel. Další stanice, a to právě z portfolia Chello Central Europe, přešly ke konkurenčnímu ARBOmedia krátce po omezení reklamy na České televizi. Tehdy se toto zastoupení s centrálou v Mnichově ohlíželo po menších televizích, aby se připravilo na výpadek příjmů plynoucích z reklamy na veřejnoprávních kanálech.

Košile není bližší?
Nový subjekt se ovšem nechce spokojit pouze s televizemi, s nimiž je majetkově propojený. „V Polsku zastupujeme 39 kanálů, včetně stanic Canal + nebo MTV Networks, a rozhodně se neřídíme heslem bližší košile nežli kabát,“ ujišťuje Marcin Boroszko, ředitel polského At Media, který poslední rok hledal v Česku management pro tuzemské aktivity firmy.
Díky svým ambicím konsolidovat český trh a dosáhnout tak i silnější pozice vůči zadavatelům spolupracuje se společností Media One Michaela Richtera, pod niž nyní patří zastupování dětského kanálu Jetix.

Elektronická data
„V uplynulých dnech jsme oslovili téměř všechny mediální agentury a usilujeme o bezproblémový přechod zastupování pod naši společnost. Reklamu budeme prodávat tak, jako tomu bylo doposud, tedy na pásmový ceník,“ doplňuje Martin Smrž.Ambicí At Media je po vzoru Polska zajistit pro zastupované stanice data z elektronického měření sledovanosti.Zatím se budou muset zadavatelé spokojit s výstupy z Media projektu jednou za čtvrtletí, a to jen u některých stanic.
Současný elektronický výzkum společnosti Mediaresearch není schopen přesně změřit sledovanost jednotlivých reklamních breaků tak malých stanic, jako je třeba Romantica. „V dlouhodobém horizontu chceme být součástí elektronického výzkumu, byť bychom disponovali agregovanými daty o sledovanosti za delší období,“ ujišťuje Marcin Boroszko.

Letos 115 milionů
„Pro ARBOmedia to logicky znamená vstup konkurenta na jeden z tržních segmentů, v němž podniká. Jistou výhodu má At Media v tom, že je součástí vlastnické struktury, v níž jsou i samotné televizní stanice,“ komentuje vstup rivala na český trh marketingová ředitelka ARBOmedia Lucie Nováková. Firma, jejímž největším mandantem je Česká televize, tak přijde o zastupování TV Deko, TV Paprika a Sport 1. Z tematických stanic tedy po loňském odchodu Jetixu zůstává pod ARBOmedia pouze Spektrum, Animax, AXN, HBO a Meteo TV.
Podle Jiřího Lichého z BPM představuje letošní objem reklamy odvysílané na tematických kanálech v České republice, a to včetně Óčka a Galaxie sport, kolem 115 milionů korun.