pondělí, srpna 11, 2008

O reklamu Geewy zatím není zájem

Marketing & Media, 11.8.2008 - Letošní rok měl na internetu patřit videoreklamě. Nedaří se však každému.

Videoreklama v prostředí on-line her vyvíjených společností Geewa je zadavatelům k dispozici od loňského roku. „Dosud jsme realizovali například kampaň pro distribuční společnost Falcon, a to ve formě traileru na film Piráti z Karibiku umístěného u naší hry Lodě,“ říká international key account manager Geewy Petr Markovič. Žádnou větší kampaň ovšem hráči letos neviděli.

Prime time jako v TV
Geewa nabízí umístění maximálně 30vteřinového videa před spuštěním každé hry, přičemž garantuje, že prvních 10 sekund nebude hráč moci přeskočit. „Je to ideální místo pro videoreklamu. Uživatelé čekají, než se nahraje hra a než systém připraví protihráče,“ doplňuje Markovič.Podle něho vyhledává měsíčně hry Geewy, které jsou v českém prostředí dostupné i přes portály Seznam.cz a Atlas.cz, kolem 600 tisíc uživatelů. Společnost uvádí, že se měsíčně odehraje na 20 milionů her a špička je srovnatelná s tou televizní, tedy mezi 18. a 22. hodinou. Uživatelé prý odehrají průměrně devět her za den, což jim zabere hodinu a půl.
Týdenní kampaň, která zahrnuje milion impresí a 200 tisíc uživatelů, vyjde zadavatele na 280 tisíc korun. Přestože se Geewa domluvila na prodeji videoreklamy s obchodním oddělením televize Nova, ta jí zatím žádnou reklamu nepřihrála. „TV Nova nás zastupuje, co se týká prodeje televizních reklamních spotů, financovaných pokud možno z TV rozpočtů klientů. My reklamu prodáváme plošně na celý Geewa space, případně ji může prodat sám například Centrum Holdings v rámci svých stránek,“ doplňuje Markovič. Seznam. cz zatím videoreklamu u her nenabízí.

Problém produkce
„Možná by zadavatelé i měli zájem, ale třeba jen nejsou schopni nebo ochotni zprodukovat takový videospot, který by komunikačně, obsahově i exekucí korespondoval s obsahem na Geewě,“ komentuje možné překážky v inzerování ředitel mediální agentury Beyond Interactive David Martinásek. Většinovým vlastníkem Geewy, která prodává své hry v několika zemích světa, je polská investiční skupina MCI Management, jež v Česku vlastní také podíl v producentovi her a dalšího obsahu pro mobilní telefony Nostromo ICT, v on-line prodejci zájezdů Invia. cz nebo provozovateli webů o nakupování v kamenných obchodech Retail Info.