pondělí, srpna 18, 2008

Sponzoring reklamních znělek na ČT končí

Marketing & Media, 18.8.2008 - Česká televize přestane od 1. září vysílat sponzoring reklamních znělek. Reaguje tím na milionové pokuty Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, která znělky nepovažuje za pořady, a tudíž je prý nelze sponzorovat.

Denně nabízí ČT kolem dvaceti znělek, jejich vytíženost představovala asi 22 procent. „ARBOmedia naplní všechny uzavřené smlouvy na sponzoring v plném rozsahu. Nebudou se ale realizovat kampaně předjednané na poslední třetinu tohoto roku,“ říká v této souvislosti marketingová ředitelka mediálního zastoupení Lucie Nováková. Výnosy z tohoto druhu sponzoringu nejsou zanedbatelné. Loni to bylo 20 mil. a stejnou sumu utržila agentura ARBOmedia letos do srpna.

„Reklamní znělky byly rozhodně zajímavým doplňkem v našem mediaplánu, hlavně v období, kdy klasické reklamní časy jsou buď vyprodané, nebo jsou reklamní bloky příliš dlouhé, tedy v jarním nebo předvánočním období,“ řekla M&M produktová manažerka firmy Panasonic Petra Vrabcová. Výrobce elektroniky patřil mezi inzerenty, kteří se v této formě sponzoringu objevovali.