pondělí, srpna 25, 2008

Nabídka sportu on-line roste

Marketing & Media, 25.8.2008 - Od minulého týdne mají reklamní zadavatelé další nástroj na oslovení sportovních fanoušků. Společnost Sportstream, jejímž polovičním majitelem je Tomáš Klečka, zabývající se sportovním marketingem, spustila ostrý provoz stejnojmenného serveru.

Obsah exkluzivně

Ambicí webu je přinášet pořady i krátká videa z klíčových okamžiků sportovních utkání, zejména z fotbalu a hokeje. Zatím jsou k dispozici ukázky z anglické Premier League, italské Serie A a následovat má sestřih z brazilské ligy. Podstatnou část tvoří spoty o délce 0,5–2 min., pro které má provozovatel exkluzivitu v ČR, a z tohoto důvodu ani neumožní tzv. embedování, tedy umísťování videa do prostředí cizích stránek. Společnost nechce obsah zpoplatňovat, obchodní model je založený na reklamě, a to jak bannerové, tak videospotech. „Zatím realizujeme prodej reklamy samostatně a v oblasti videa nabízíme pre-roll o délce 10 až 15 vteřin bez možnosti ho přeskočit,“ říká Klečka, který by rád do konce roku oslovil 150 tisíc reálných uživatelů. Server zatím není ve výzkumu návštěvnosti NetMonitor, nicméně aspiruje na zařazení. Sledování sportovních událostí přes internet, a to zejména živě, se významně rozšířilo díky aktivitám České televize. V rámci olympijských her nabízela až osm kanálů – v základní kvalitě bezplatně, v lepším rozlišení za poplatek. Překážkou bylo stažení aplikace pro Videopůjčovnu ČT, která jediná umožnila přenos spustit.

Po kopané i hokej

Nové možnosti přinesl od začátku srpna, tedy od startu Gambrinus ligy, projekt fotbalzive.cz. Ten momentálně nabízí bezplatné sledování všech ligových utkání on-line. Přenos zajišťuje jedna kamera, záběry jsou však opatřeny komentářem. „Celkově sekci on-line živých přenosů ligy sledovalo od 9. do 20. srpna 66 tis. unikátních návštěvníků, kteří si zobrazili 639 tis. stránek,“ přibližuje mluvčí televize Ladislav Šticha. Server se v prvních dnech fotbalové ligy potýkal s problémy, jež provozovatelé omlouvali náporem uživatelů. Bannerovou i videoreklamu zde prodává ARBOmedia. Cena za tisíc uživatelů (CPT) u videospotů byla stanovena na 500 Kč a v sekci přímých přenosů o 200 Kč více. Přímé přenosy on-line bude od září nabízet rovněž sesterský projekt hokejzive.cz, u kterého se počítá s 200 tisíci reálných uživatelů za celou sezonu. CPT za bannerové pozice dosahuje 200–250 Kč, u videa je to pak 500 Kč. Z devíti stadionů zpřístupní přenosy z hokejové ligy za poplatek i O2hokej.cz.