pondělí, listopadu 29, 2004

ATO v křížku s GfK pro audiometry

Marketing & Media, 29.11.2004 - ATO vytýká GfK Praha formu externí skupiny, která hledala uplatnění audiometrů u nás.
Představitelé rozhlasového trhu a zástupci kabelových televizí se na setkání minulý týden shodli, že v elektronickém měření poslechovosti a sledovanosti je budoucnost, a to i v ČR. Zároveň však odmítli zásadní změny v současném, dotazníkovém výzkumu Media projekt, na kterém spolupracují s tištěnými médii, dříve než do skončení platnosti smlouvy o něm. "Největší nevýhodou měření formou audiometrů je jeho vysoká cena. Bude důležité, aby fungovalo jako celorepublikové a také kontinuální," říká Jiří Hoffman z marketingu Regie Radio Music.
"Pro kabelové televize můžou být audiometry ještě zajímavější než peoplemetry. Jednak zaznamenávají i sledování televize mimo domov a nevyžadují aktivní účast respondenta," tvrdí Jiří Lichý, ředitel Big Partnership Media, která prodává reklamní čas kabelových televizí. Podle něho jsou výhodou Media projektu nižší pořizovací náklady, jeho slabinou zas pouze čtyři výstupy ročně.
Na čtvrteční setkání se nedostavili vedoucí odboru výzkumu TV Nova Václav Prejzek, ani vedoucí výzkumu České televize Kristína Taberyová. Poslali na něj pouze své zástupce, přičemž později GfK Praha vytkli formu setkání: v kvalitativním studiu. "Účastníci schůzky se stali respondenty výzkumu, který proběhl mimo jiné před zraky zaměstnanců GfK, sledujících diskutující experty za jednostranným zrcadlem. Členové Asociace televizních organizací (ATO) po dodatečném vyhodnocení akce vytýkají pořadateli, že uskutečnil klasickou regulérní focus group, jejímž cílem mělo být optimální uplatnění produktu GfK jak v rámci SKMO, tak i v elektronickém měření televizí," píše se ve stanovisku ATO. "Tématem byla budoucnost využití technologie a nikoliv specifikace jakékoliv formy finanční účasti," reaguje media team leader GfK Prokop Eremiáš.