pondělí, listopadu 22, 2004

Superstar za 14 milionů

Marketing & Media, 22.11.2004 - TV Nova se rozhodla rozšířit počet sponzorů druhé série pořadu Česko hledá Superstar ze dvou na tři. Z letošních má zájem Nestlé i Eurotel.

Zřejmě hlavním programovým tahounem prvního pololetí příštího roku bude na našem televizním trhu druhá řada castingové soutěže s prvky reality show Česko hledá Superstar. Pokračování v nasazování prověřených formátů je pro zadavatele, kteří se právě v tomto období rozhodují o rozložení svých investic do televizní reklamy pro příští rok, jasným signálem z TV Nova, že rychlý a široký zásah zůstane její předností.

Více reklamních breaků
Superstar 2005, jež odstartuje v neděli 9. ledna a skončí finálovým večerem 12. června, bude představovat celkově šedesát odvysílaných pořadů. Struktura zůstane zachována: po šesti dílech castingů budou následovat soutěže o dvanáctku finalistů ve 20.00 h s výsledky ve 23.00 h a deset dílů "live" pořadu, rozděleného na soutěž a vyhlášení výsledků. Počítá se také se sestřihem toho nejzajímavějšího z castingů a se závěrečným ohládnutím po skončení celé show. Prodloužená minutáž finálových relací předpokládá přerušení programu hned dvěma reklamními breaky.

Až tři sponzoři
Jednou z hlavních změn z pohledu zadavatelů bude rozšíření ze dvou na tři sponzory. Mag Media 99, která prodává reklamní čas TV Nova, nabízí sponzorům celkem 116 sponzorských vzkazů o délce 6 vteřin a umístění loga na scéně, které se objeví v nedominantním záběru. Od všech tří sponzorů hodlá Mag Media 99 inkasovat po 13,65 mil. Kč, což dohromady představuje téměř 41 mil. Kč. Smlouvy o sponzoringu zatím nejsou uzavřeny, letos sponzorovaly pořad Eurotel Praha (služba Eurotel Live!) a Nestlé Česko (Kit Kat Chunky).

Podpora deníků
Podle zahraničních zkušeností se očekává, že sledovanost druhé řady Česko hledá Superstar bude ještě vyšší, než tomu bylo u první. "Diváci již vědí, co je čeká, a určitě se těší. Nova bude soutěž jistě hodně anoncovat a diváci budou zvědaví na novou moderátorskou dvojici, stejně jako na novou porotu. Sledovanost ale nejspíš nestoupne nijak zásadně, držela bych se vyšších ratingů letošních výběrových kol: u D15+ rating 28,5 % a share 54 %," tvrdí Karolína Barešová, junior media buyer z oddělení TV nákupu mediální agentury OMD Czech. Velkorysejší je pro první část odhad Aleše Jeřábka ze Zenithmedia: u D15+ rating 37 % a share 66 %. "Vzhledem k tomu, že nečekám razantní nárůst diváků, průměrné hodnoty celé show odhaduji zhruba stejně, tedy u D15+ rating 35 % a share 63 %," dodává. Nepochybně masivní bude i mediální ohlas v tištěných médiích, čemuž napovídá spojenectví Novy s deníky MF Dnes a Blesk.

Protiprogramování?
Už první díly pořadu ukážou, jak diváci na druhou řadu zareagují. Otázkou zůstává také nedělní program konkurenčních stanic, programů České televize a Prima TV. "O protiprogramování ve smyslu nasazování pořadů cíleně proti Superstar ostatními stanicemi silně pochybuji, protože to tu už bylo a nikam to nevede," domnívá se Aleš Jeřábek. Nicméně ČT už avizovala start akviziční reality show Největší Čech, která je naplánována na první polovinu příštího roku a odstartuje na Nový rok. Den vysílání ještě není známý.