pondělí, listopadu 08, 2004

Pokles čtenosti a poslechovosti nezastaven

Marketing & Media, 8.11.2004 - Nejdůležitějšími zprávami v segmentu rádií je pokles denní poslechovosti Rádia Impuls oproti poslednímu Media projektu o 54 tis. posluchačů, další růst Evropy 2 (+65 tis.) a ukončení pádu úrovně podílu na trhu mediálního zastoupení RadioNet (+0,8 %). Rozhlas jako celek přišel o dalších 55 tis. denních posluchačů.
Největší podíl na trhu má nyní Český rozhlas 1 - Radiožurnál (11,4 %), následují Rádio Impuls (11,1 %) a Frekvence 1 (11 %).
Z regionálních stanic může být nejvíce spokojeno rádio Orion, které si polepšilo o 18 tis. denních posluchačů, Radio Beat (+15 tis.) a Radio Čas FM (+14 tis.). Naopak nejvíce si v regionech pohoršilo Country Radio (-16 tis.), Rádio Vysočina (-14 tis.) a Rádio Blaník (-13 tis.).
Malým překvapením může být pád Rádia Info, jež vykázalo statistickou nulu. Příliš si nepolepšila Radia Hey! (+1 tis.). V portfoliu Mafra Media poskočilo Expresrádio, ale pokleslo rádio Classic FM. Dobrou zprávu nedostane irský vlastník Kissů, Radia 1 a Country, kterému ubylo 5 tis. posluchačů.
Z mediálních zastupitelstev si v parametru denní poslechovost pohoršila Media Marketing Services (-59 tis.) a ARBOmedia (-29 tis.). Nicméně největší podíl na trhu zůstává MMS (35,9 %), následuje Regie Radio Music (30,2 %), ARBOmedia (26,8 %) a RadioNet (7,4 %).