pondělí, června 14, 2004

Očekává se rekordní zájem o Euro

Marketing & Media, 14.06.2004 - Pro zadavatele bude rozhodující postup Německa, Itálie, Anglie a Francie.

Mezinárodní marketingová agentura Initiative předpovídá, že probíhající Euro 2004 se stane letošní nejdůležitější sportovní událostí v Evropě. Pro společnosti, které investovaly do reklamy a sponzoringu šampionátu, denně vydává analýzy ViewerTrack s informacemi o sledovanosti televizních přenosů v jednotlivých evropských zemích. Pro zadavatele jsou nejzajímavější data o exponování na televizní obrazovce a zásah v jednotlivých cílových skupinách.

Síla evropských mistrovství v kopané je vyšší než světových. Důkazem je vyšší popularita ME 2000, jež se konalo v Nizozemsku a Belgii, oproti MS 2002 v Japonsku a Jižní Koreji. Celková sledovanost Eura 2000 dosáhla v 21 sledovaných evropských zemích 1,6 mld. diváků, což představuje průměrně 51 mil. lidí a 11,8% sledovanost na zápas. U MS 2002 to bylo pouze 9,5 %.
"Kombinace nejžádanějšího sportu a příznivých časů utkání bude slibná pro sponzoring a reklamu. S ohledem na narůstající zájem o mistrovství mimo Evropu očekáváme, že Euro 2004 bude mít největší obecenstvo ve své historii," říká Heather Bowler z Initiative.

Pro komerční úspěch Eura 2004 je důležité, že nejsilnější trhy - Německo, Itálie, Anglie a Francie - mají také silné týmy a dlouholetou fotbalovou tradici. Např. Německo nabízí až 251mil. auditorium. Zato zřejmě nejsledovanější bude kopaná v Nizozemí, kde se na každý zápas svého mužstva dívá průměrně 26 % populace. Mistrovství bude pochopitelně komerčně úspěšnější, když země s klíčovými trhy zůstanou ve hře co nejdéle.