pondělí, června 21, 2004

Propadákem Eura 2004 je zatím T-Mobile, vítězí Hyundai

Marketing & Media, 21.06.2004 - Od začátku Eura 2004 do 17. června byla nejviditelnější značkou šampionátu Hyundai. Agentura Initiative ve spolupráci s Margaux Matrix, která využitím počítače vyhodnocuje délku působení jednotlivých značek, sestavily žebříček vizibility všech osmi oficiálních sponzorů ME v kopané. Zmíněný Hyundai dosáhl až o 32 % lepší viditelnost, než je průměr za všechny sponzory. Následuje Master Card (+20 %), Carlsberg (+3 %), pod průměr se dostaly JVC (-7 %), Canon (-9 %), Coca-Cola (-10 %), McDonald's (-11 %), nejhůře zatím dopadl v globálním měřítku T-Mobile (-19 %). Do čtvrtka 17. 6. bylo nejsledovanějším přenosem utkání Francie a Anglie, které v 30 zemích vidělo 85 mil. diváků. Utkání ČR s Lotyšskem (bez přestávek) mělo u nás rating 17 %, v peaku na konci zápasu až 23 %, což je téměř 2 mil. diváků. Je to však méně než u srovnatelných zápasů na Euru 2000, kdy u utkání s Nizozemskem, Francií a Dánskem dosáhly průměrné ratingy 24 %, 21 % a 19 %. Agentura Initiative má pro tento jev, který nepodporuje její teorii, že letošní mistrovství předčí Euro 2000, dvě vysvětlení. "Na mnohých veřejných prostranstvích probíhají sublicencované přenosy. Peoplemetry nedokáží zachytit sledovanost mimo domácnosti. A Lotyšsko není natolik atraktivním soupeřem," říká Heather Bowlerová z Initiative. I tak se ale oproti poslednímu ME v kopané sledovanost zvedla za prvních pět dní o 0,6 % na 9,2 %.
Hyundai nejlépe.