pondělí, dubna 11, 2005

Docu-soap od září na Nově

Marketing & Media, 11.04.2005 - Po úspěšné SuperStar bude Pavel Zuna řídit na TV Nova také další licenční reality show Wife Swap (Výměna manželek).

Po loňské nezdařené reality show Milionový pár sází letos TV Nova na jistotu a od britské nezávislé produkční společnosti RDF Media koupila formát Wife Swap. Bude se jednat o jednoho z největších tahounů podzimního schématu na nejsledovanější televizní stanici.

Výměna na 10 dní
Princip této reality show není postaven na soutěži, půjde spíše o atraktivní sondu do českých domácností. Pořad, který trvá včetně reklam asi 60 minut, předpokládá výměnu manželek ve dvou domácnostech na deset dní. Prvních pět dní musí žena dodržovat pravidla hostitelské rodiny v oblasti pečování o děti, nakupování nebo domácích prací a dalších pět dní vede domácnost po svém. Média vždy poznamenávají, že výměna se netýká ložnic. TV Nova již ve svém programu anoncuje, aby se případné uchazečky na výměnu hlásily už nyní.

Úspěch ve světě
Wife Swap se poprvé vysílala v roce 2003 na britském kanálu Channel 4, nyní tam běží již čtvrtá série. Od září loňského roku má v programové nabídce tuto show také jedna z nejsledovanějších amerických televizí ABC, ale program již viděli i diváci nizozemské RTL 4, maďarské RTL Klub, rakouské ATV-Plus, německé RTL 2 a od loňského září také slovenské TV Markíza.

V SR je lepší pouze SuperStar a Mojsejovci
Televizní formát, označovaný v některých případech i jako docu-soap, zaznamenává ve světě úspěch, např. RTL 2 dosahovala v čase vysílání ve velmi konkurenčním německém éteru až 20% podílu na trhu.
Na Slovensku, které je z hlediska trhu sledovanosti více diverzifikované než Česká republika, patří relace k vůbec nejsledovanějším. Její průměrný rating se pohybuje v úrovni 24 % a share kolem
47 %. Momentálně je u východních sousedů ze zábavných pořadů úspěšnější pouze Slovensko hledá SuperStar na STV 1 a původní slovenská reality show Mojsejovci, již vysílá také TV Markíza.
Formát Wife Swap získal v několika verzích řadu ocenění, např. cenu britské Bafta za nejlepší reality show, Zlatou růži na festivalu Rose D'Or nebo Zlatou vílu za nejlepší reality show na televizním festivalu v Monte Carlu.

Wife Swap na neděli?
Ještě není jasné, na jaký den Nova Wife Swap nasadí, ale pravděpodobná je neděle, která zůstane po skončení Česko hledá SuperStar volná. Cílová skupina nové reality se snadno překryje s diváky nedělní SuperStar. Mediální zastoupení TV Nova, Mag Media 99, zatím neposlala nabídku se sponzoringem reality.
Např. ve Velké Británii je sponzorem tradiční domácí společnost Weetabix s cereálním produktem Alpen original. S internetovou stránkou britského pořadu spojil značku Corsa výrobce automobilů Vauxhall (Opel). Společnost RDF Media již formát inovovala do dalších verzí a nabízí také např. Záměnu šéfů.

Silný podzim na Nově
Podzimní schéma na TV Nova by mělo obsahovat i třetí sérii seriálu Redakce a také připravovanou tzv. daily soap (denní). Naplánování silného podzimu je pro Novu klíčové z toho důvodu, že právě v září by mohlo dojít k přeplněnosti stanice reklamou, které se dá vyhnout především alespoň mírným zvýšením sledovanosti.