pondělí, dubna 18, 2005

MMS a RRM kritizují ČRo

Marketing & Media, 18.04.2005 - Mediální zastupitelství komerčních rozhlasových stanic vyjadřují znepokojení z vyhlášené veřejné zakázky na prodej reklamního času Českého rozhlasu.
Rozhlas, pro který v současnosti pracuje společnost ARBOmedia, hledá dodavatele na období let 2006-2009. Nejdůležitějším kritériem, jež představuje váhu 45 %, je odbornost projektu prodeje reklamního prostoru. Nabídková cena, kterou se rozumí podíl z netto obratu, má váhu 30 %.
Nejkritizovanější je však podmínka, aby uchazeč nebyl majetkově propojen s vlastníkem rozhlasové licence, což vylučuje všechna tři zastupitelství, která prodávají komerční rádia. "V současné době situaci konzultujeme s právníky. Předně nás zajímá, zda řízení, ze kterého jsou a priori vyloučeni profesionálové v oboru, je v souladu se zákonem a pravidly volné hospodářské soutěže," řekl prezident Regie Radio Music Michel Fleischmann. "Podmínky jsou nastaveny tak, že výsledkem nemůže být pro ČRo ekonomicky výhodné řešení, "konstatuje ředitel Media Marketing Services Daniel Sedláček a pokračuje: jedení ČRo se těsně před vypršením funkčního období současného ředitele Václava Kosíka snaží ČRo vehnat do kontraktu, který vzejde z řízení s pochybnými kritérii a podmínkami. Toto řízení je vyhlášeno v rozporu se smyslem a principy otevřených řízení, a jeho výsledek je tak vystaven riziku zpochybnění."
"Z pohledu RRM a MMS se může zdát, že podmínky jsou nastaveny pro jednoho uchazeče, ale my nechceme být ve vleku byznysu soukromých rádií. Do soutěže se přeci mohou přihlásit také zahraniční společnosti," reagoval Karel Zýka, ředitel odděleni komunikace rozhlasu, které zadá' ní pro soutěž připravovalo.
Do soutěže se přihlásí ARBOmedia a účast zvažuje Big Partnership Media, která prodává reklamní čas tematických TV.
Netto obrat, který loni zabezpečila ARBOmedia ve prospěch ČRo, představuje 56 mil. Kč.