pondělí, srpna 16, 2004

Příjmy z placené televize předstihly výdaje do reklamy

Marketing & Media, 16.08.2004 - Britský regulátor v oblasti elektronických médií a telekomunikací Ofcom zveřejnil minulý týden vůbec první zprávu o stavu na trhu elektronických komunikací na ostrovech. Ve zprávě se mj. píše, že zatímco v roce 1999 strávili Britové dvě hodiny týdně u internetu, teď je to 16 hodin. Poslech rádia v domácnosti se zvýšil z 41,2 hod. na 43,5 hod. týdně a sledování televize z 25,6 hod. na 26,1 hod. týdně. Zatímco v roce 1999 utratila průměrná britská domácnost za placenou televizi 2,68 libry, vloni to bylo již 4,36 libry.
Pokrok nastal i v penetraci přístrojů na sledování digitální televize, které si obstaralo již 53 % domácností, signál digitálního rádia pokrývá 85 % populace. Za posledních 10 let ze zvýšil počet v Británii licencovaných televizních kanálů z 56 na 271, počet rádií vysílajících analogově z 218 na 325. "Prvně v historii se také stalo, že výdaje domácností na placené kanály jsou vyšší než celkové reklamní příjmy televizí," řekl Ed Richard z Ofcomu.