pondělí, září 06, 2004

Crossmediální produkt Mafry příští rok

Marketing & Media, 06.09.2004 - Pražské Expresradio již vlastní skupina Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft. O dopadech akvizice jsme mluvili s ředitelem Classic FM a novým ředitelem Expresradia Ondřejem Sychrovským.

Zaplatili jste za Expresradio více než za Classic FM na podzim loňského roku?
Když provozovatel jedná s Mafrou, má tendenci žádat více. My kupujeme, jen když to dává ekonomicky i strategicky smysl.

Co hlavně rozhoduje o ceně stanice?
Především ekonomická situace, potenciál růstu, formát a možnosti synergických efektů v rámci celého vydavatelství Mafra.

Kdy se vám vrátí investice do Expresradia? GES to u rádií
Hey počítá na 4 až 5 let. To by mohlo být období u stabilizovaného trhu. Teď, když je zájem nakupovat rádia, to může být i více.

V jaké kondici je Expresradio?
Rádio má jasný hudební formát a je stabilizováno. Posluchači a zadavateli reklamy je však nedoceněné. Povědomí o něm proto podpoříme marketingem. Tento formát je v západní Evropě úspěšný a je potřeba o něm dát lidem vědět.

* V Praze se o něm neví?
Nedostatečně.

Expresradio má pouze 5 tis. denních posluchačů. Jaká je možnost růstu?
Classic FM má 38 tis. týdenních, 15 tis. denních posluchačů a v krátkodobém horizontu by se k těmto číslům mělo dostat také Expresradio. V dlouhodobém horizontu to může být 80 tis. týdenních a 40 tis. denních posluchačů.

To se neobejde beze změn...
Hudební formát je zajímavý a zůstane bez zásadních změn. Hodláme se však podívat na některé programové prvky z hlediska jejich efektivity či případně zařadit některé nové relace.

Jak využijete zmíněné synergie?
Jednak se jedná o synergii dvou rádií, která budou do konce roku vysílat z centrály Mafry na Smíchově. Stanice budou mít společného ředitele, obchodního ředitele, obchodní tým, který povede Vít Mikyska. Další synergie spočívá v marketingovém propojení s MF Dnes, Lidovými novinami a serverem iDnes. Také vytvoříme společné produkty pro zadavatele reklamy. Rádia logicky využijí účetní a další zázemí Mafry.

Kdy představíte společný produkt?
Každé rádio bude nabízeno samostatně, společný rádiový balíček bychom rádi připravili do listopadu a společný crossmediální produkt v příštím roce.

Umožní vám RadioNet prodávat reklamní čas národním klientům?
Obyčejně se dohodneme.

Je vůbec RadioNet schopen zajistit reklamu pro tak specifické publikum, kterým jsou posluchači Classic FM, když má v portfoliu hlavně rádia Kiss, cílená na mladé lidi?
Po každém roce spolupráci s RadioNetem vyhodnotíme. Ale pro nás nemá reklama dodaná zastoupením největší váhu.

V jakém podílu je příjem z reklamy od národních a lokálních klientů?
U nás je to ve prospěch lokálních.

Jak jste vyřešili spor s Regie Radio Music, kterému Expresradio vypovědělo smlouvu o zastupování?
S RRM jsme se dohodli mimosoudně, žaloby stáhneme a pro prodej reklamy Expresradia máme nyní volné ruce.

Výzkum poslechovosti metodou mediálních audiometrů přiřadil Expresradiu podstatně vyšší poslechovost, než vykazuje Media projekt. Výsledky se pohybovaly někde na úrovni, které chcete dlouhodobě dosáhnout. Podpoříte audiometrové měření v Praze?
Ten rozdíl je skutečně zajímavý. I jiní provozovatelé se jistě budou zabývat tím, proč jsou data odlišná od těch z Media projektu. Ale podpora audiometrů je předčasná.

Budete iniciovat alespoň změnu Media projektu?
Rozdílná data povedou k diskusi nad ním.

Zohledňuje metodika Media projektu specifika cílové skupiny Classic FM?
V současnosti nedostatečně.

Nevadí vám to?
Doufáme, že se najde více provozovatelů, kterým to nevyhovuje, a proběhne diskuse. Zadavatelé a mediální agentury však vědí, že posluchači Classic FM jsou jiní. Reklamu si prodáváme hlavně sami a je na dovednostech obchodního týmu, aby tento fakt komunikoval.