pondělí, září 20, 2004

Rádia Kiss mění hudební formát

Marketing & Media, 20.09.2004 Šest stanic Kiss reaguje na dlouhodobý pokles poslechovosti změnou zacílení z nejmladších na skupinu 18-35 let. Od října se změní také zaměření pražského Kiss 98 FM.
Zaplnění éteru nutí rozhlasové stanice profilovat svůj formát v segmentech, které mají širokou cílovou skupinu, nebo obsadit hudební formáty, jež byly dosud v pozadí.

Info je rockovějšíV první polovině letošního roku prošla změnou hudebního formátu malá pražská stanice Rádio Info, která nyní hraje především rockovou hudbu. Změna byla podpořena v éteru jinglem "Rádio Info, 105,9 Rock FM" a outdoorovou kampaní.

Kajínek pokles nezastavil
Změnou nyní prochází také síť rádií Kiss, patřící pod irskou společnost Radio Investments. Rádia Kiss jsou hlavní složkou produktu nejmenšího mediálního zastoupení RadioNet. To za poslední rok prodělalo pokles share o 2 % (viz graf). Postupné ztrácení posluchačů dokumentuje pokles denní poslechovosti: zatímco v dubnu-září 2003 měla rádia Kiss 417 tisíc posluchačů, v období červenec-prosinec 2003 to bylo 372 tisíc a v posledním Media projektu z období leden-červen 2004 pouze 347 tisíc posluchačů. Klesající tendence, jež nevytvářejí dobré předpoklady pro znovunabytí takového postavení na trhu, na jaký má síť potenciál, donutily management ke kontroverzní kampani v tisku a na billboardech s využitím portrétu vězně Jiřího Kajínka. Výsledky výzkumu poslechovosti potvrdily, že na krátkodobé, i když zcela netradiční marketingové kampani není možné postavit stabilizaci zájmu o stanice Kiss.

Regionální Kiss s centrálním playlistem
V polovině září proto prošlo výraznější obsahovou změnou šest ze sedmi rádií a u pražského Kiss 98 FM se tak stane od října. Kromě programových změn jako zrušení pořadů Kissmania nebo Horečka sobotní noci dochází k posunu hudebních formátů, které budou stejné pro celou síť mimo Prahu. "Hudba, kterou nyní vkládáme do selectoru, by se dala označit jako new rock, pop, dance a urban. Mohu potvrdit, že rozhodnutí o změně se také opíralo o naše interní výzkumy hudebních formátů a reaguje na český rozhlasový trh," říká programový ředitel sítě Kiss Petr Žižka. Přesunutí taneční hudby do pozadí zřejmě přinese potenciál získání vyššího podílu produktivní cílové skupiny 18-35 let. Mediální značka Kiss je však u nás spojena především s mladší cílovou skupinou a starším posluchačům bude nějaký čas trvat, než jejich preference zachytí Media projekt. V pražském Kiss 98 FM se připravuje ještě masivnější změna, jež by měla být uvedena do éteru 4. října. "Budeme mít jiný hudební formát než regionální rádia Kiss. Z výzkumů víme, že potenciál růstu je v jiné cílové skupině, kterou nyní chceme oslovit," stručně opisuje chystané změny ředitel pražského Kiss 98 FM Jan Čadek. "Od druhého zářijového týdne realizujeme finančně nákladnou soutěž Milionový tajemný zvuk, proto říjnovou změnu nebudeme komunikovat speciální reklamní kampaní," dodává ředitelka promotion Kiss 98 FM Jana Šafářová.

Novinky také ve Fajn rádiu
Změny čekají rovněž vysílání Fajn rádia, které vysílá z Prahy a Kutné Hory. V prosinci oznámí stanice změny, které provede na základě výsledků výzkumu realizovaného německou The Brand Support Company, jejž zadala mateřská Stamford Managing.