pondělí, září 06, 2004

Etiketu vydá Warner Bros

Marketing & Media, 06.09.2004 - Mattoni si v pořadu zebezpečila product placement eliminací konkurentů.

Pořad o společenském chování Etiketa je po relaci Kam zmizel ten starý song a zpravodajském Večerníku třetím nejúspěšnějším domácím formátem, který Česká televize letos na obrazovku nasadila. Jeho průměrný rating za 26 vydání je 4,9 % a share 19,25 %. Spokojenost diváků, kterou ČT měří vlastním výzkumem, představuje 79 %, což je největší úspěch z nově nasazených formátů. Pořad startoval 3. ledna a každý díl se třikrát reprízuje. Celkově bude odvysíláno 43 devítiminutových dílů.
ARBOmedia, jež prodává reklamní čas ČT, nasmlouvala pro sponzoring pořadu Karlovarské minerální vody (KMV) s jejich značkou Mattoni. "Ze sponzoringu pokrýváme přibližně 20 % nákladů," řekl spoluautor projektu Ivo Mathé. Náklady na výrobu jednoho dílu představují asi 300 tis. Kč, přičemž se paritně dělí mezi ČT a producenta FreeCom Agency. Mattoni nevyužívá pouze sponzorský vzkaz před pořadem a po něm, ale objevuje se i v samotné relaci. Smlouva mezi producentem seriálu a KMV přímo nevyžaduje product placement, ale zajišťuje, že se v pořadu neobjevuje konkurenční minerálka.

Úspěch seriálu využila společnost Warner Bros, jež tento měsíc vydává 1. až 22. díl Etikety na DVD a VHS a na vánoční trh chystá dvě DVD se všemi 43 díly za 599 Kč. "Zájmem našeho vedení v USA je, abychom i v evropském teritoriu v horizontu dvou let navázali užší spolupráci s místními producenty a vydávali tzv. TV specials. Pro nás je tak noblesní produkt Etiketa prvním testem v tomto směru," řekl marketingový manažer Warner Bros ČR Michal Izakovič. Prodej VHS odhaduje na 2500 ks a DVD na 3500 ks. Podle Iva Mathé je zájem i o knižní vydání zásad společenského chování. Producent FreeCom disponuje právy k seriálu i pro Slovensko, kde jedná s STV o prodeji.