pondělí, prosince 20, 2004

Pokles share Novy zpomalila Superstar

Marketing & Media, 20.12.2004 - K akviziční talentové show Česko hledá Superstar sáhla TV Nova v okamžiku, kdy hrozil pokles jejího celodenního share pod 40 %. Velkolepý projekt s originálním názvem Idols, jejž televize zakoupila u společnosti Fremantle Media, která k němu společně s firmou 19 TV Simona Fullera vlastní i ochrannou známku, je prověřeným formátem.
Nejdříve se v roce 2001 vysílal ve Velké Británii, kde jej vidělo 13,3 milionu diváků. Nyní překročil počet diváků tohoto formátu 100 milionů v téměř 30 zemích.
V České republice dosahovala průměrná sledovanost 22 dílů až 2,7 mil. diváků starších 15 let, share dosáhl 62 % a rating 32 %. Mag Media 99, prodávající reklamní čas TV Nova, se dohodla na sponzoringu pořadu s Nestlé Česko (tyčinka Kit Kat Chunky) a Eurotelem Praha (služba Eurotel Live!), které zároveň získaly opci k ohlášené druhé řadě. "Jsme čtyřkou na trhu, po konkurenčním 3bit, našich Banánech v čokoládě a Margot. Chceme se stát nejprodávanější čokoládovou tyčinkou," konstatoval brand manager Kit Kat Jan Vokurka. Povaha služeb a pořadu však nahrála především Eurotelu, který nereflektoval televizní fenomén pouze sponzoringem, ale využil jej jako obsah pro svoje interaktivní služby. Jednalo se o exkluzivní nabídku skladeb finalistů přes službu Eurotel Jukebox, polyfonní vyzváněcí melodie a kolekci s logy, egy a MMS zprávami s fotkami deseti finalistů.
Nova v průběhu nedělních pořadů zcela vyprodávala svůj reklamní prostor a zájem o umístění spotu k show projevovala významná část televizních inzerentů. Široký mediální prostor vytvořil nové celebrity, které jsou použitelné i jako nosiče reklamního sdělení: antistar Anna Gleisnerová se objevila u piva Bernard v kampani "Svět se zbláznil, držte se..." a finalista Sámer Issa spojil svůj úspěch s mobilním telefonem LG. Podle odhadu Hospodářských novin se celkové tržby z prodeje reklamního času, sázení, studiových nahrávek, koncertů a odesílání SMS pro první Superstar mohly vyšplhat až na 1,1 miliardy korun.
Pro český televizní trh byla talentová soutěž s prvky reality jednou z největších událostí roku 2004. Nova prokázala, že dokáže zabezpečit výrobu tak rozsáhlého projektu a nabídnout zadavatelům sledovanost umožňující široký zásah v krátké době. Ještě větší zájem publika se očekává v souvislosti s druhou řadou, která odstartuje v programu Novy 9. ledna a skončí v polovině června. Pořady mají delší minutáž, takže udrží diváky déle u obrazovky a umožní také rozšířit počet reklamních breaků. Tentokrát bude sponzorem pořadu kromě Eurotelu a Nestlé také Wrigley se svou značkou Winterfresh Mints. Na sponzoringu chce Nova vydělat téměř 41 mil. Kč.