pondělí, prosince 20, 2004

Reklama na ČT zůstala postaru

Marketing & Media, 20.12.2004 - Poslanecká sněmovna v červnu neschválila novelu zákona o rozhlasových a televizních poplatcích, která kromě zvýšení poplatků obsahovala i návrh Senátu o zákazu kumulace reklamního času na ČT 1 a ČT 2.
Aktivity v legislativní oblasti se letos týkaly přechodu na digitální vysílání, výše televizních poplatků a s tím souvisejícího omezení vysílání reklamy. Poslanecká sněmovna nejdříve zvýšení televizního poplatku ze 75 na 100 Kč schválila, ale zároveň snížila limit pro podíl reklamy ve vysílání z 1 na 0,8 %. Jelikož si ČT vysvětluje zákon tak, že může kumulovat reklamní čas z obou kanálů, denně má zatím k dispozici 28,8 minuty pro vysílání reklamy. Poslanci to chtěli omezit na 23,04 minuty. Sněmovnou schválený zákon však senátoři upravili do podoby, jež neumožňovala zmíněnou kumulaci. Televize odhadla, že by to představovalo pokles příjmů z reklamy až o 400 mil. Kč. ČT nakonec zůstala s nezměněným poplatkem a postarém zůstaly rozsah i současná možnost kumulace. Mediální agentury a také největší televizní zadavatelé varovali, že omezovaní reklamy na ČT ještě posílí pozici Novy, která již nyní hraje zásadní roli v investování do TV reklamy.