pondělí, prosince 06, 2004

Zklamaní odcházejí na City

Marketing & Media, 6.12.2004 - Asi nejodvážnější letošní změnou na pražském rozhlasovém trhu je relaunch hudebního formátu a programu rádia Kiss 98 FM. Mluvili jsme o něm s ředitelem stanice Janem Čadkem.

Z Media projektu vychází, že krize pražského Kissu byla přechodná. Proč jste změnili formát na romantické rádio pro ženy?
Protože v Praze taková stanice prokazatelně chybí.

S podobným projektem rádia Romantica neuspěla v licenčním řízení pro Liberecko Londa. Myslíte si, že je tento formát vhodný i pro regiony?
Určitě by si i v regionech dokázal vybudovat solidní posluchačské zázemí. Na druhou stranu jde o program organizačně, personálně i finančně náročný a otázkou je, zda by se dokázal v regionech s menší kupní silou financovat. Co se týká projektů společnosti Londa, nikdo rádio Romantica zatím neměl možnost slyšet. A jak známo, papír snese všechno.

Proč tedy nejsou všechny Kissy stejně "něžné"?
Kiss Hády nebo Kiss Morava jsou natolik silné, že radikální odklon od současného formátu nedává žádný smysl.

Inspirovali jste se novým formátem v zahraničí?
Poslouchali jsme samozřejmě různá zahraniční rádia. Nejdříve jsme se rozhodli pro zachování stanice jako hudební, následně jsme dotvářeli vhodnou skladbu písniček (pomalé tempo, romantické skladby). Nakonec jsme začali vytvářet programové prvky zacílené na ženy.

Jaké reakce máte z vašich výzkumů?
Ti, co poslouchali předchozí formát (80. a 90. léta), zažili šok. Někteří možná přeladili na rádio City, ale přetáhli jsme jiné z Frekvence l, Rádia Blaník, Radia Hey!.

Jaký je pro vás optimální poměr posluchaček a posluchačů?
To neřešíme. Chceme být nejsilnější v cílové skupině ženy. Věříme, že náš potenciál v poslechovosti je okolo 100 tis. posluchačů denně a 180 tis. týdně.

Má ženské publikum potenciál u rozhlasových zadavatelů?
Není nákup, o kterém by nerozhodovala žena. Včera jsem byl v autosalonu a tam mi řekli, že žena rozhoduje velice často o značce vozu, a když ne o značce, tak o tvaru karoserie, ale vždy alespoň o barvě auta. Během měsíce jsme museli všechny klienty obeznámit se změnou formátu. Adidas dokonce odešel, nicméně po zvážení se po dvou týdnech vrátil.

Kiss je silná mediální značka, jež váže jiné asociace, jako je současný program Kiss 98 FM. Nemůže ji to poškodit?
Ta značka je vymezená pouze tím, že je to rádio.

Určitě?
Možná ještě Kiss Honda tým. To nám vychází ve výzkumech.

A co s logem?
Nechtěli jsme udělat radikální změnu. K určitému "zjemnění" dojde, ale postupně.