pondělí, října 04, 2004

Elektronické měření jednotnou měnou

Marketing & Media, 04.10.2004 - Britská společnost Rajar, zabezpečující tamějšímu rozhlasovému trhu data o poslechovosti rádií, zveřejnila minulý týden časový harmonogram přechodu od dotazníkové k elektronické metodě měření. Proces výběru partnera pro měření začne v dubnu příštího roku a do života má být uvedeno v lednu 2007. Meziobdobí poslouží k testování elektronického měření, v průběhu něhož bude paralelně běžet také stávající dotazníkový výzkum. Rajar se hodlá rozhodovat mezi mediálními audiometry GfK, která již nyní realizuje výzkum na dvou panelech - londýnském a celonárodním. Ve hře je také společnost Arbitron se svým systémem portable peoplemeter. Jeho princip je založen za zvláštním signálu, který je vkládán do rozhlasového a televizního vysílání. Tento pak zachytává zařízení o velikosti mobilního telefonu, jež respondent nosí neustále u sebe.