pondělí, října 18, 2004

Virtuální reklama letos poprvé s jumbotronem

Marketing & Media, 18.10.2004 - Virtuální reklamu vidělo 1,5 mil. diváků Velké pardubické. Druhou a možná poslední událostí v oblasti virtuální reklamy v tomto roce byl po fotbalové Gambrinus lize na TV Nova přenos ze 114. ročníku Velké pardubické v neděli 10. října na ČT 1. Již tradičním partnerem programu byla Česká pojišťovna, která je průkopníkem virtuální reklamy u nás (využívá ji od roku 2002). Realizátorem technického řešení je společnost AKI Sport, zabývající se produkcí televizní grafiky a vývojem aplikací pro virtuální reklamu. "Kromě vzdálenostních informací a gratulace vložených do travnaté plochy závodní dráhy mohli diváci zaregistrovat i novinku. Jedná se o speciální videoboard, tzv. jumbotron, s živým obrazem, který byl snímán z jiných kamer. Tato forma je často používána v zahraničí u fotbalových utkání. V případě dostihů to byla vůbec první realizace tohoto druhu," řekl obchodní a marketingový ředitel AKI Sport Tomáš Baštinec.
Zájem o Velkou pardubickou je již stabilní. Letos sledovalo 168minutový přenos 801 tis. diváků (rating 9,4 %, share 39 %). Zajímavější jsou čísla ze závěru pořadu: vlastní dostih vidělo 1,4 mil. diváků a poslední minutu závodu s virtuální reklamou 1,5 mil. lidí (rating 17,8 %, share 60 %).
Podle TNS A-Connect investovala Česká pojišťovna za prvních devět měsíců tohoto roku 163 mil. Kč do TV Nova, 22 mil. do ČT a 6 mil. do Prima TV.