pondělí, října 18, 2004

Kina mají společný produkt s rozhlasem

Marketing & Media, 18.10.2004 - Společný produkt rádií Kiss, Village Cinemas a Palace Cinemas má první klienty.

Již za několik týdnů dostane česká reklama nový produkt. Za spojením tzv. on-air aktivit, tedy odvysílaných prostřednictvím éteru, a off-screen aktivit, tedy realizovaných v kinech mimo plátno, je především jeden zájem - znásobit účinek působení reklamy v cílové skupině 15-35 let. "Když se podíváme na návštěvníky kin, zvláště multiplexů, a na posluchače rádií Kiss, je to produkt pro mladší, aktivní a produktivní lidi s relativně vyšší kupní silou a potenciálem," potvrzuje planning manažer mediální agentury OMD Czech Petr Žampach.

Promotion v rádiu a v kině
Crossmediální produkt začala koncem minulého roku nabízet společnost PlusMedia, součást portfolia irské Radio Investments. Jsou na něm zainteresována multikina společností Palace Cinemas a Village Cinemas v Praze a v Brně a síť rádií Kiss. "Největší předností našeho produktu je propojení dvou synchronně laděných mediatypů s ohledem na poptávanou cílovou skupinu, čímž dochází k nárůstu zásahu v daném regionu. Také si je třeba uvědomit, že rádio je pro regionální promotion nosným médiem," vysvětluje Jan Brkl, spolumajitel PlusMedia.

Od podlahy po popcorn
Uvedený produkt není ničím novým, pouze vhodně propojuje již existující nosiče a události. Obsahuje jich v sobě hned několik - promotions ve foyer kina, umístění stojanů, světelných vitrín, plakátů, 3D reklamy, videoprojekci, rozdávání letáků a dokonce vzorků na pokladnách, reklamu na programovém letáku, vstupenkách, popcornovém boxu, podlahovou grafiku a částečně pokrývá internet (umístěním banneru na webových stránkách multikin). Aktivity v kině jsou podpořeny vysíláním v rádiu Kiss: živými vstupy moderátora do vysílání, a to obyčejně každou hodinu v průběhu promotion.

První klienti již brzo
"Od července jsme připravili ještě zajímavější nabídku pro reklamní zadavatele a jsme před podepsáním smluv za několik milionů korun. Zavedení produktu na trh si vyžadovalo náročné informování potenciálních inzerentů," vysvětluje časovou prodlevu mezi uvedením na trh a prvními realizacemi marketingový ředitel PlusMedia Josef Hladík.

Možná i výzkum efektivity
Podle media directora mediální agentury MindShare Martina Králíka směřuje trend v mediálním plánování k "velmi pečlivému výběru vhodných kanálů a médií a tím k přesnému, efektivnímu zásahu cílové skupiny" a ne k balíčkům, kde media representative nebo samotné médium zabalí také něco, co se obtížně prodává. Důvodem nízké obliby může být i složité měření efektivity kampaní. Tomu by chtěla PlusMedia předejít. "Výzkum efektivity skutečně zvažujeme, vše je otázkou peněz a vnímání výsledků výzkumu zadavatelem reklamy - jinak řečeno otázkou schopnosti prodat tento výzkum," tvrdí Jan Brkl.

Vstupenky za 90 tisíc Kč
Jednotlivé nástroje, které produkt pro komerční komunikaci nabízí, jsou účtovány samostatně, což je dobrý základ pro výběr těch nejefektivnějších bez nutnosti nabalování těch méně zajímavých. Je cenová nabídka za on-air a off-screen aktivity adekvátní? "Dle stávající spolupráce mohu soudit, že cenové nabídky ze strany PlusMedia jsou především flexibilní. To znamená, že každé zadání a realizace kampaně v této kombinaci je rozdílné, tudíž je rozdílná i cena, která ovšem odpovídá požadovaným specifikacím, a tak i koresponduje s kritériem velmi sledovaným klienty - vyplatí se mi to za ty peníze udělat?" ptá se za inzerenty Petr Žampach. Pro ilustraci: reklama na vstupenkách Village Cinemas v objemu 150 tisíc v průběhu sedmi týdnů vyjde na 90 tisíc Kč, reklama na popcornovém boxu v objemu 30 tisíc v trvání jednoho měsíce na 135 tisíc Kč.