pondělí, května 10, 2004

Blesk i Radiožurnál svá prvenství obhájily

Marketing & Media, 10.05.2004 - Nová data byla pro rozhlas jako celek dobrou zprávou, protože ho denně poslouchá o 19 tisíc lidí více. Nejposlouchanější z celoplošných stanic je Radiožurnál, následuje Rádio Impuls, Frekvence 1, Evropa 2 a ČRo 2 Praha. Největší nárůst posluchačů zaznamenala programová síť Evropa 2 (+32 tis.). Radiožurnálu ubylo 19 tisíc, zato stanici ČRo 2 Praha přibylo 15 tisíc posluchačů. Úspěšnější Impuls si vyměnil pozici s Frekvencí 1, vede o 14 tisíc posluchačů, ale podíly těchto stanic na trhu dosahují shodných 11,9 %.

Blaník upevnil prvenství
U regionálních stanic se v první čtyřce nic nemění (Rádio Blaník, ČRo Brno, Rádio Čas, Country Radio). Největší nárůst posluchačů dosáhly Rádio Blaník (+21 tis.), Radio Černá Hora a Kiss Jižní Čechy (shodně +14 tis.) a Radio Čas (+12 tis.). Naopak nejvíce posluchačů ubylo těmto regionálním rádiím: Kiss 98 FM (-16 tis.), Rádio OK, Publikum a Vysočina (shodně -15 tis.) a Radio Faktor, Dragon a Zlín (-11 tis.) Ve většině regionů jsou nejposlouchanějšími rádii tamější soukromé regionální stanice, ve čtyřech krajích ladí nejčastěji některou ze stanic Českého rozhlasu a ve dvou Frekvenci 1.

Další pokles RadioNetu
Z mediálních zastupitelství si nejlépe vedla rádia Regie Radio Music (+32 tis. na 2,167 mil.). ARBOmedia (1,909 mil.) a Media Marketing Services (2,458 mil.) zaznamenaly jenom mírný pokles. Další pokles, tentokrát 7%, postihl RadioNet, jím zastupovaným rádiím ubylo 41 tisíc posluchačů (na 556 tis.). Z pohledu podílu na trhu dosáhly nejvyšší růst produkty Regina Network a Trio, sestavené z Impulsu, Frekvence 1 a Evropy 2 (+0,6 %), nejvyšší pokles zaznamenala kupláž Hit Radio Network (-1,1 %).