pondělí, května 17, 2004

Senát žádá zákaz kumulovat reklamu

Marketing & Media, 17.05.2004 - Senát minulý týden vrátil parlamentu změny v zákonech o poplatcích a vysílání s pozměňovacími návrhy. Jedním z nich je zákaz kumulování času vyhrazeného pro reklamu pouze na jeden kanál. To se negativně dotkne České televize. V současnosti nesmějí oba programy překročit limit 28,8 minuty denně, novela zákona o vysílání předpokládá pokles na 23,4 min. Senátoři tedy žádají, aby byl limit pro reklamu na ČT 1 11 minut a 42 vteřin denně a totéž pro ČT 2. "Je to další krok proti České televizi, který posílí monopolní postavení komerčních stanic," reagoval pro M&M výkonný ředitel Českého sdružení pro značkové výrobky Jan Levora. Podle kalkulace České televize by se změnou poplatků zvýšily výnosy o 700 mil., ale snížení podílu reklamy na 0,8 % z vysílacího času a zákaz kumulovat reklamu by znamenaly snížení výnosů o 400 mil. ročně.