pondělí, května 03, 2004

RRM se soudí s Expresem

Marketing & Media, 03.05.2004 V ČR vysílá pouze několik rádií, která pro prodej reklamy nevyužívají jedno ze čtyř mediálních zastoupení.

Regie Radio Music zastupuje nejposlouchanější česká rádia: Rádio Impuls, Frekvenci 1, Evropu 2 a lokální Rádio 1 a Info. Od ledna 2002 to je také Expresradio, které se však podle Media projektu až do loňského roku nehnulo z nulové poslechovosti (dnes je to denně 14 tis. posluchačů). "Smlouvu s RRM jsme vypověděli v květnu 2003, a to z důvodů neplnění smluvních závazků," vysvětluje programový ředitel Expresradia Miloš Pokorný. Podle ředitelky RRM Kateřiny Fričové je spor o poskytovaných slevách.
"Vytkli nám, že jsme neprodávali reklamu za ceníkovou cenu, ale se slevou. To ale nebyla sleva na trhu neobvyklá," konstatuje Fričová. Regie proto výpověď smlouvy neakceptovalo a dál Expresradio zadavatelům a mediálním agenturám nabízí, i když jen samostatně. Stanice nefiguruje v žádné kupláži s jinými rádii, a to ani v celoplošných, ani v lokálních produktech.
Na otázku, zda nemůže být problém v rozdílných provizích za zprostředkování pro stanice z portfolia vlastníků RRM (Frekvence 1 a Evropa 2) a pro ostatní zastupovaná rádia, odpovídá Kateřina Fričová negativně: "Mezi marží není rozdíl." Výjimečně se objeví zadavatel, jenž chce své spoty na Expresradio přes RRM umístit. "Stalo se, že nasmlouvanou reklamu jsme museli přesunout z Expresu na jiná rádia," říká Fričová a dodává, že od francouzských investorů má mandát přenést spor do soudní síně. To se i stalo, RRM podalo v červenci loňského roku žalobu na provozovatele Expresradia, společnost 4S Production. Termín řádného řízení na Městském soudu v Praze zatím není vypsán, spis byl přidělen soudkyni Ireně Štefkové. Ale i 4S Production se obrátila na soud s návrhem na vydání předběžného opatření, které by Regie zabránilo prodávat reklamu Expresu. Návrh však soud začátkem dubna zamítl.
Mezi majiteli rádií a mediazastupitelstvy je někdy napětí ohledně provize a také rozkladu příjmu mezi jednotlivá zastupovaná rádia. Zatím to však nevedlo k soudnímu sporu. "Nepředpokládám, že by situace mohla mít negativní dopad na RRM. Nepoškodí to zřejmě ani Expresradio, protože to málo reklamy má především od lokálních klientů a nakupuje si ji in-house," hodnotí media planner mediální agentury Zenithmedia Michal Zakouřil. "Co se týče případné spolupráce s jiným mediazastupitelstvím, v tuto chvíli o tom neuvažujeme a s žádným z nich nejednáme," dodává Miloš Pokorný.