pondělí, května 17, 2004

EU zbrzdila výdaje do reklamy

Marketing & Media, 17.05.2004 - Vstup České republiky do Evropské unie a s tím související změna DPH se odrazily na výdajích zadavatelů do rozhlasové reklamy. "Zatímco v prvním kvartálu letošního roku jsme zaznamenali meziroční nárůst obratu o 13 %, ve druhém čtvrtletí lze očekávat nárůst v relaci 6 až 8 %," řekl M&M obchodní ředitel Regie Radio Music Martin Konrád. Potvrzuje to i šéf prodeje Radia Hey Profil Juraj Sásik: "Podnikatelé se obávali, že spotřebitelé budou méně nakupovat v souvislosti s očekávaným růstem cen, vstupem do EU a zmatkem kolem DPH). Tato nejistota však již vyprchává." Konrád dodává, že snížení investic do reklamy bude mít negativní dopad na zisky zadavatelů, protože se "vytratí z povědomí spotřebitelů".