pondělí, května 17, 2004

Hokej přinesl České televizi 84 milionů

Marketing & Media, 17.05.2004 - Na hokejový šampionát se dívalo více lidí, než Česká televize očekávala. Více než loni, kdy se Češi dostali do malého finále.

České televizi se v souvislosti s mistrovstvím světa v ledním hokeji podařilo prodat 4031 gross rating points (GRP). Až ze čtvrtiny se na tomhle výsledku podílela utkání českého týmu s Německem a později s USA. ARBOmedia, která prodává reklamní čas veřejnoprávní televize, nechce spekulovat, jak ovlivnilo příjmy z reklamy nepostoupení Česka do semifinále. Jestli by však Česko hrálo i ve finále a rating by zůstal na úrovni zápasu s USA, získala by ČT podle ceníkové ceny o 13 mil. korun více.

Výnosy vyšší než očekávání
Reálné výnosy z mistrovství představovaly 84,4 mil. Kč, což je o 21 % více, než televize předpokládala. Největším reklamním zadavatelem byl Budějovický Budvar, následovaly Sazka, Škoda Auto, Nike a Eurotel. "Sledovanost šampionátu naše očekávání ještě předčila, bez ohledu na to, že náš tým nepostoupil. Úroveň síly kampaně, a tedy hodnoty plánovaných GRPs byly u Budvaru splněny. Domnívám se, že tato kampaň patřila k nejvýraznějším reklamním aktivitám, které byly s TV přenosy spojeny," uvedl Ondřej Zahořík, ředitel mediální agentury MediaWise, s níž Budvar spolupracuje. Nejsledovanější reklamní bloky byly umístěny u třetí a druhé třetiny utkání Česko-USA a třetí třetiny zápasu Česko-Kanada. Prodloužení a nájezdy v utkání s USA dosáhly ratingy 39, resp. 38 %, čímž hokej zaujal nejvyšší pozice mezi všemi pořady televizních stanic v týdnu. ČT 2 tak spolu s Novou obsadila polovinu pozic z top 10 nejsledovanějších pořadů 19. týdne.

Teletext zlomil rekord
Zájem o šampionát byl navzdory nepostoupení našeho týmu vyšší než loni. Letošních 29 přenosů vidělo v průměru 899 tis. dospělých (rating 10,6 %), což je nárůst o 1,3 % oproti roku 2003. Teletext ČT dokonce zlomil rekord, když za týden zaznamenal více než 20 milionů přístupů. Pod zvýšený zájem se nepochybně podepsala hostitelská pozice ČR a otevření Sazka Areny a z toho vyplývající marketingová a mediální podpora. Pro televizi bylo mistrovství světa nejrozsáhlejším výrobním projektem.

U nás je hokej top sportem
Hokej na mezistátní úrovni tedy zůstává nejsledovanějším sportem v ČR. Takovouto pozici má v Evropě už jenom na Slovensku a v Lotyšsku. Nejsledovanějším sportem v evropských zemích je fotbal, až za ním hokej, pak následují skoky na lyžích, sjezdové a běžecké lyžování a basketbal.