pondělí, května 31, 2004

Média obhájila stabilní zájem

Marketing & Media, 31.05.2004 - Zájem o média meziročně klesl pouze o 0,2 procenta. Objem deklarovaného času, který Češi věnují konzumaci médií, je již několik let stabilizován na 3 hodiny ve všední den a 4,5 hodiny o víkendu. Vyplývá to z výzkumu, jejž Asociaci televizních organizací prezentovala agentura Mediaresearch ve spolupráci se STEM/MARK. Podle výzkumu ale mírně roste výše času věnovaného koníčkům (+10 min. ročně). Z trendů je patrný nárůst sledovanosti teletextu (+1 % na 50 %). Stále ubývá domácností, které přístup k teletextu nemají (-3 % na 34 %). Diváci si stále více vybavují domácnosti technikou, jež je přímým konkurentem televizních programů. Roste počet domácností s DVD přehrávačem (6,7 %) a také videem (54,8 %). V domácnostech disponujících DVD ho jednotlivec sleduje průměrně 6,4 hodiny měsíčně (+0,6 hod.). V případě videa je však trend opačný, (-0,4 hod. na 7,3 hod.). Mění se také socioekonomická struktura domácností. Snížil se počet domácností, kde hlava rodiny vydělává do 5 tis. Kč měsíčně (-1 % na 2 %) a také v rozmezí 5-7 tis. Kč (-4 % na 13 %). Nárůst je pouze u měsíčních příjmů v relaci 7-12 tis. Kč (+1 % na 34 %) a 12-20 tis. Kč (+2 % na 20 %). Výzkum zaznamenává nominální příjem bez ohledu na meziroční inflaci. Narůstá podíl respondentů, kteří odmítají tento údaj uvést (+1 % na 23 %).
Co se týče přístupu na internet, rychle klesá počet lidí bez přístupu, i když jich je stále mnoho
(-5 % na 60 %). Nejčastěji se připojují doma (+4 % na 21 %), v práci (+2 % na 15 %) a nakonec ve škole (+1 % na 12 %). Frekvence přístupu u uživatelů internetu se nezměnily ani o jeden procentní bod (denně 24 %, několikrát za týden 37 % a několikrát za měsíc 21 %). Údaje uvádíme v meziročním srovnání.