pondělí, května 16, 2005

Big Brother pro mobilní operátory

Marketing & Media, 16.05.2005 - České komerční televize investují do programu a vedle seriálů posílí prime time další reality show. Minulý týden podepsaná smlouva mezi TV Nova a produkční společností Endemol otevírá obrazovku nejsledovanější televize nejznámější reality show Big Brother. Prima TV bude od září vysílat podobný formát Vyvolení (originál Való Világ), jejž poprvé uvedla maďarská RTL Klub. Big Brother se bude vysílat zřejmě až na jaře 2006, i když ve hře je i letošní podzim. Obě televize slibují zařazení reality minimálně každý všední den v prime time.
V současnosti představuje žánr reality show na Nově pouze 7 % z celotýdenního prime time (soutěže a zábava 33 %, film 29 %, zprávy a publicistika 26 %).
Zatím není jasné, jak na skutečnou reality show zareaguje český divák. Podobné formáty totiž obyčejně nevysílají lídři trhu. Nicméně formát se vysílal ve více než 30 zemích, v Evropě je divácky úspěšný.
Pořady jako Česko hledá SuperStar na Nově nebo Balírna na Primě nedosahují sledovanosti, jakou by na českém, málo kompetitivním trhu mohly mít. Druhá řada SuperStar, která je obyčejně úspěšnější než první, zatím dosahuje 92 % sledovanosti loňské série. Posledních pět vydání vidělo průměrně 2,4 mil. diváků.
Nové reality show budou příležitostí pro reklamní zadavatele, díky své povaze především pro telekomunikační společnosti. Např. ve Velké Británii byly sponzory Big Brother společnosti British Telecom nebo O2. Součástí sponzoringu nebývají pouze vzkazy u pořadů, ale také obsah do mobilních telefonů - tapety, melodie, loga nebo videoukázky.