pondělí, května 16, 2005

Britská TV reklama roste

Marketing & Media, 16.05.2005 - Mediální inflace v britských televizích dosáhla v prvním čtvrtletí meziroční nárůst o 13 %, což je nejvíce za posledních pět let. Největšími zadavateli byly společnosti ze segmentu potravin a spotřebního zboží. Nejsledovanější komerční terestrická stanice ITV dosáhla nárůstu příjmů v úrovni 9 %, přičemž průměrná sledovanost klesla o více než 5 %. Vyšších příjmů dosáhly také digitální stanice z portfolia ITV. Další terestrický kanál Channel 4 vykázal 18% růst díky významné programové injekci a zvýšení sledovanosti. Televize Five pak hlásí 19% zvýšení příjmů. Ředitel pro TV v agentuře Initiative Andy Thornes předpokládá, že růst nebude pokračovat a příjmy ve druhém čtvrtletí klesnou o 5,6 % a ve třetím a čtvrtém kvartálu vzrostou jen mírně, o 2,1 %, resp. 2,8 %.