pondělí, května 09, 2005

Blýská se na lepší časy

Marketing & Media, 09.05.2005 - Pořadí nejposlouchanějších rozhlasových stanic zůstává stejné. Stále pokračuje úbytek posluchačů ČRo1 - Radiožurnálu a pokles zaznamenala i Frekvence 1. Nová data zatím zastavila růst mladé Evropy 2 a také pokles Rádia Impuls. Největší podíl na trhu má F1 s 11,6 %, ČRo 1 s 11,4 % a Impuls s 10,8 %. Meziročně si polepšil druhý veřejnoprávní okruh ČRo 2 - Praha. Opět se mírně rozevřely nůžky mezi poslechovostí celoplošných a regionálních rádií, a to v neprospěch celoplošných.
Hey! klesá, Kiss naopak
K několika změnám došlo i v regionech. Dobře se vedlo brněnskému Kiss Hády, které se díky přírůstku 19 tisíc posluchačů vrátilo na úroveň poslechovosti z minulého roku. O 15 tisíc šlo nahoru Rádio Vysočina a o 11 tisíc nových posluchačů více má také Country Radio, jež se tak po ČRo 1 stalo druhým nejposlouchanějším rádiem v Praze.
Z regionálních stanic nemělo dobré období Radio Rubi s úbytkem 17 tisíc posluchačů a o 11 tisíc šla dolů také moravská rádia Orion a Krokodýl. Pražský Kiss 98 FM zaznamenal úbytek 10 tisíc posluchačů. Stále se nezastavil klesající trend poslechovosti Radia Hey! Praha ani pardubického Radia Hey! Profil. Síť rádií Hey! ztratila meziročně 43 tisíc posluchačů. Naopak rádia Kiss a Jizera získala za stejné období 48 tisíc nových posluchačů. Deset stanic s majetkovým podílem společnosti Stamford Managing (bez Radia Blaník Jižní Morava) si meziročně udrželo stejnou poslechovost. Bez větších změn zůstávají i Expresradio a Classic ze stáje Mafra Media.
RadioNet posílil
Největší změnou v podílech na trhu poslechovosti rozhlasových mediazastupitelství zaznamenal RadioNet, který si díky delšímu poslechu a také rozšíření portfolia polepšil meziročně o 3,4 %. Nejsilnější zůstává Media Marketing Services s 34,6 %, následuje Regie Radio Music s 30,8 % a ARBOmedia s 26,9 %.